Marin El Roy
Stavba kola Marin El Roy pro nás byla trochu jiná než stavby ostatních kol, které jsme doposud realizovali. Nejedná se totiž o ryze výkonnostní stroj s množstvím karbonových dílů, ale naopak o poctivý kus oceli nebo chcete-li "ingot" – zde konkrétně z oceli CrMo 4130. Ne, opravdu se nejedná o stroj, na najíždění kilometrů po silnicích a cyklostezkách, ale o kolo, na kterém budete hltat kilometry primárně směrem z kopce dolů a je jedno, zda se bude jednat o rychlý flow trail nebo technický kamenitý sjezd.
Už samotný rám má příběh – nevěříte? Název "El Roy" není nijak vymyšlený, ale jedná se o jméno restaurace, kam chodí zaměstnanci společnosti Marin na své oblíbené burrito. Pokud nám nevěříte, můžete si to sami ověřit, protože na sedlové trubce jsou uvedeny GPS souřadnice tohoto podniku! Geometrie rámu je agresivní, přizpůsobená pro trailové ježdění a proto jsme charakteru rámu přizpůsobili i ostatní použité komponenty.
O odpružení se stará osvědčená vidlice Rock Shox Pike ve specifikaci Ultimate se zdvihem 140 mm. Ze sortimentu amerického koncernu SRAM poté pochází i pohon, o který se stará oblíbená mechanická sada SRAM GX Eagle v provedení "Lunar" a také čtyřpístkové brzdy SRAM Level Stealth, které se zakusují do kotoučů o průměru 180 mm. Na trailových kolech je dnes standardem teleskopická sedlovka a ani "náš" Marin není výjimkou, při jeho stavbě jsme použili sedlovku od výrobce OneUp Components, konkrétně nový model V3 se zdvihem 180 mm a s ovládací páčkou od téhož výrobce. O kokpit se postarala společnost Fireeye s řídítky Blaze a představcem Talon. Třešničkou na dortu jsou poté 29" zapletená kola od Industry Nine na legendárních nábojích Hydra s jedinečným zvukem! Abychom zaručili, že kolo bude mít optimální trakci v každých podmínkách, jako obutí jsme použili bezdušové pláště Maxxis Forekaster v šíři 2,6" na předním a 2,4" na zadním kole.
A jak kolo funguje? Jedním slovem skvěle a ocel při jízdě krásně zvoní! Pocit z jízdy na kole s ocelovým rámem je jiný, tvrdý a hardtail neodpouští chyby – musíte s kolem více pracovat a o to větší je to zábava. Výhodou je, že na kole se dá na trail i dojet, pokud jej máte v rozumné vzdálenosti – díky podařené geometrii není utrpením ani jízda do kopce či po rovině. Možná Vás napadá, jak tohle všechno víme… Můžeme to s klidným svědomím napsat, protože na kole jezdí náš kolega Tomáš, který jej používá na zimní ježdění a tréninky.
Pokud Vás toto kolo zaujalo, neváhejte nás kontaktovat a můžeme se pobavit o stavbě kola tohoto typu i pro Vás! Případně se rovnou zastavte u nás na prodejně a pokud tam bude Tomáš, můžete Vaše budoucí MTB nebo cokoli kolem těchto kol probrat společně nebo si o MTB jen tak popovídat.
Těšíme se na Vás, tým Kolo&Káva